7 Temmuz 2007 Cumartesi

Perde Açılalı Çok Oldu Ama!



Mevcut sinema sitelerinden ve reklam dolu içeriklerinden bunalmıştık ve yeni bir kurtarıcıya ihtiyacımız vardı tam o sıralar sinemaseans.com yayına girdi.Reklam kirliliğinden uzak kullanıcı dostu ve web 2.0 tabanlı olma iddası baya heveslendirmişti bizi.Siteye kaynak sponsor firmalar tarafından sağlanacak ve böylece mausumuzun ucuna yapışan reklamlardan kurtulacaktık.Gelin görünkü bir ay geçmesine rağmen sinemaseans’ta pek gelişme göremedik. Sinemaseans ile ilgili yazı yazmak için erken olduğunu düşünmüştüm bundan yaklaşık bir ay önce hem sponsor arayışı içinde olduğu için hemde daha ilk adımını atmadan eleştirilerde bulunmamak gerekir diye düşünüyordum.
Bu zaman dilimi içerisinde açıkcası pek kafa yorulmamış sanırım web sitesinin gelişimi açısından sponsorsuz bu işi yürütmenin zorluklarının farkındayım ama web 2.0’ın temel özelliklerine sahip olma iddası içerik eksikliğinin önüne geçmiş bana göre.En önemli eksiklik sitede vizyondaki filmlerin yada vizyona girecek olanların bir uzman yada eleştirmen tarafından yorumlanmaması,kullanıcı sayısının yoğunluğu belki filmlerle ilgili yorumların artması ve daha once izlememiş olduğumuz filmeler hakkında belli bir fikir sahibi olmamızı sağlayabilirdi ancak bu düşüncemde şu anda pek işler görünmüyor.Belki bunun biraz zincirleme etki yaratacağını düşünmek gerekiyorudu yani filmlerle ilgili eleştirmen yazılarını okuyacağım sonra filme gitip gitmemeye karar vereceğim,gidersem fikrimi sinemaseans.com’da yorum yaparak diğer kullanıcılara sunacağım.
Senarist yönetmen yada oyuncular hakkında bilgiler alabilmek yorum yapacak bilgi sahibi kullanıcıların insiyatifine kalmış ,fragman,foto galeri arama çubuğu eksikliğinden bahsetmedim bile.Konunun özeti Web 2.0 kavramını yansıtmak içerik yada bilgi eksikliğine yol açacaksa kullanıcıları sadece görsel açıdan tatmin etmenin ötesine gidemez.

Hiç yorum yok: